Słowniczek

Aardanan - Kraina położona na wschód od Halldaru, za Górami Zhor. Niechlubnie nazywana przez bardziej rozwinięte państwa Dzikimi Krajami.


Bestia - Hallitarianie nazywają ten fenomen 'opętaniem' i tak też z pewnością mówi się w waszym świecie. Jest to sytuacja w której uminegi (lub kilkoro) zamieszkują ducha istoty żywej, posiadającej duszę. Zazwyczaj dzieje się to za sprawą zawarcia umowy między człowiekiem, który pragnie nadludzkich mocy i umiejętności a uminegi, który z łatwością i wielką chęcią udzieli mu swoich mocy. W wielu przypadkach istoty ciemności okłamują ludzi, lub koloryzują prawdę. Człowiek zniewolony Bestią nie wie, jak działa ten fenomen. Wierzy tylko, że otrzymał moce od istoty duchowej. Nie wie, jednak o tym, że ona sama i najczęściej wiele więcej uminegi zamieszkuje jego ducha, widzą i słyszą jego myśli, a nawet przejmują władzę nad jego ciałem, wyrzucając duszę do podświadomości, co w efekcie może prowadzić do powstania defektu zwanego Magicznym. Bestia działa na tej samej zasadzie, co Gobu.


Czarni - tak się w Thornilu potocznie mówi na Służby Porządkowe (halldarski odpowiednik ziemskiej policji). Wzięło się to stąd, iż przedstawiciele SP noszą czarne mundury i czarne maski na nos i usta, aby w miarę możliwości pozostać anonimowym.

Dar - Niezwykła umiejętność, stworzona przez Króla Shafera, przechowywana w kamieniach medalionów, które zaprojektowała Atma, a wojownikom przekazała Księżniczka Venn. Każdy wojownik ma w sobie jego własny jedyny i niepowtarzalny kolor, którego blask świeci mocno z wnętrza medalionu, kiedy wojownicy są w bezpośrednim niebezpieczeństwie, a także, kiedy dobywają broni i używają swoich Darów.

Dolina Goreth - ubogie, pustynne państwo położone w Dzikich Krajach.

Duch - Umiejętność oddzielania niematerialnych części człowieka od jego materialnego ciała, wkraczając jednocześnie w wymiar duchowy całego otaczającego wojownika świata. Istnieje także możliwość ujrzenia wymiaru duchowego poprzez otwarcie samych oczu ducha.
Duch może dotykać i wpływać na ciała zarówno fizyczne, jak i duchowe. Wojownik jest w stanie zmusić ducha innej istoty żyjącej do opuszczenia jej ciała oraz otworzenia oczu jej ducha, poprzez wykonanie sekwencji odpowiednich ruchów dłoni.

Dzikie Kraje - Potoczna nazwa Aardananu. Używają jej głównie Halldarczycy i Khaneńczycy.

Góry Zhor - wysokie pasmo górskie oddzielające Halldar od Dzikich Krajów. 

Grung - pierwsza planeta w układzie planetarnym Valkirian. Sucha, gorąca i piaszczysta, nie występuje na niej życie.

Halldar - państwo położone na wschód od Gór Zhor, najlepiej rozwinięte technologicznie spośród wszystkich państw na Hallitarze. Jego stolicą jest Thornil.

Hallitar - trzecia planeta w układzie planetarnym Valkirian. Legenda głosi, że zanim Król Shafer pojawił się na Hallitarze, był on jedynie kamiennym karłem i nie występowało na nim życie. Dopiero On miał doprowadzić swoją mocą do jego stworzenia. 

Hoktal - piąta planeta w układzie planetarnym Valkirian. Jest niewiele większa od planety Ziemi w Układzie Słonecznym galaktyki zwanej Drogą Mleczną.

Hotari - Niewielki naród wywodzący się z Doliny Goreth. Spośród wszystkich narodów to Hotari jako pierwszy przyjął nad sobą panowanie Sprawiedliwego. Swego czasu cały naród, co do jednego przedstawiciela był także Medalionem i to ich światło unosiło się nad Doliną Goreth, która przez to nazywana była Świetlistą Doliną.

Hotari I - Pierwszy w historii ludzkości oddział wojsk Królestwa Sprawiedliwego. Stacjonował w Dolinie Goreth (dawniej; Świetlista Dolina) w Aardananie. Obecnie nieaktywny. Ostatnim dowódcą był Laoron Norado.

Indhala - czwarta w kolejności planeta ukłądu planetarnego Valkirian. Dwa razy większa od Hallitaru, zamieszkiwana przez niewielkie istoty, wyglądem przypominające ludzi i hallitarian. Nie ma na ich temat zbyt wielu informacji. Wiadomo jedynie tyle, iż wykazują się wielką inteligencją i mają zdolności telekinetyczne.

Jinshil - Miasteczko leśne, położone na zachód od Thornilu, w państwie Halldar, na planecie Hallitar.

Medaliony (lub Ruch Medalionów) - Potoczna nazwa ludzkich wojowników Królestwa, powstała na końcu Drugiej Ery (IIe.). Bierze się oczywiście od wisiorków, które wojownicy otrzymali od Rodziny Królewskiej razem ze swoimi Darami i Strażnikami. 

medaliony - Podarunki w formie biżuterii, zaprojektowane osobiście przez Królową Atmę, dostarczane bezpośrednio z Pałacu Królewskiego do wojowników przez Księżniczkę Venn. Każdy medalion ma inny kształt i kolor (nawet jeśli kamień lub metal był już poprzednio użyty do stworzenia innego medalionu, jego kolor będzie się różnił od wszystkich pozostałych, ponieważ ten odpowiada osobistemu kolorowi wojownika). Istnieją przypadki przekazania lub kradzieży medalionów - wówczas nowy właściciel odczuwa moc ich stworzycieli (Shafera i Atmy) i przeżywa oczyszczenie, które wiąże się z bólem fizycznym i psychicznym. Taka osoba może się poddać oczyszczaniu i zostać nowym wojownikiem Królestwa, lub pozbyć się medalionu, który na końcu powróci do swojego prawowitego właściciela.

Meroth - pustynne państwo położone w Aardananie, sąsiadujące z Doliną Goreth.

Naród Sokoła

Oaksdare - dzielnica miasta stołecznego Thornil. Charakteryzuje się zielonymi, otwartymi terenami, wolno stojącymi domami i willami.

Oddech 

Ogrody - Skażenie fizyczno-duchowe. Ofiara cierpi na wyrastające jej spod skóry i wewnątrz ciała rośliny. To zjawisko uważane jest przez hallitarskich naukowców za chorobę psychosomatyczną, powstałą w wyniku traumy, doświadczonej w bardzo wczesnym wieku życia. W szpitalu przydzielani są do tych samych oddziałów, co chorzy na cukrzycę i pozostałe choroby o charakterze autoimmunologicznym. Lekarze są w stanie leczyć i utrzymywać skażonego przy życiu wiele lat, przycinając rośliny i dbając o nie oraz rany, które zadają skażonemu. Lekarzy, zajmujących się takimi przypadkami nazywa się Ogrodnikami.
W rzeczywistości Ogrody są skażeniem, spowodowanym przez atak potwora lub Bestii, w wyniku którego do organizmu i ducha istoty żywej przedostała się trucizna. Ogrody, to wynik reakcji istoty (zarówno jej materialnych jak i niematerialnych części) na ból fizyczny oraz emocjonalny w formie obrony. W taki sposób działanie trucizny zwalcza jedynie istota, skażona przed wiekiem świadomym (czyli dziecko do 4-6 roku życia) i żyje z tym do śmierci, bądź do momentu uzdrowienia przez Rodzinę Królewską lub jednego z Medalionów.

Pai - druga, najmniejsza planeta w układzie planetarnym Valkirian. Nie występuje na niej życie.

Pescherre - Tajemnicza wyspa na oceanie sardyjskim, do której ludzkie zasoby i technologie nie mają dostępu. Zwana przez ludzi Nicością, a przez Medaliony oraz istoty duchowe Ziemią Przeklętą.

Pierwsza Szkoła - odpowiednik ziemskiej podstawówki. Naukę w niej rozpoczyna się w wieku siedmiu lat, ma pięć poziomów, z których każdy trwa rok i kończy się egzaminami końcowymi. Do powszechnej pierwszej szkoły mogą uczęszczać wszystkie dzieci bez względu na pochodzenie, czy zamożność rodziny, często otrzymują dofinansowania dla co biedniejszych uczniów. Istnieją także specjalne szkoły pierwsze, do których mogą uczęszczać jedynie dzieci tych rodzin, które są w stanie zafundować im w nich naukę i wszelkie potrzebne pomoce naukowe. Poza nimi jest jeszcze trzeci rodzaj szkół pierwszych - elitarne. Do tych placówek mogą zapisać się jedynie dzieci najbogatszych ludzi, rodów królewskich, polityków rządowych oraz osób publicznych, w tym dzieci popularnych aktorów i muzyków.

Rheme - siódma, ostatnia planeta w układzie planetarnym Valkirian. Zwana Czarną Planetą, ze względu na swój kolor. Nie występuje na niej życie.

Rhilion - Księżyc; mniejszy z dwóch naturalnych satelitów Hallitaru. Od czasu do czasu przysłania go "kosmiczna mgła" i Rogh zostaje na niebie sam. Zjawiska tego nie da się do końca wyjaśnić drogą naukową.

Rhodos - szósta, największa planeta w układzie planetarnym Valkirian. Jest trzy razy większa od Indhali, a hallitarianie nazywają ją Niosącą Śmierć.

Rodzina Królewska

Rogh - Księżyc; większy z dwóch naturalnych satelitów Hallitaru. Utarło się powiedzenie, że kiedy sam świeci na niebie, zawsze dzieje się coś złego na świecie.
"Być jak samotny Rogh niebie" - to powiedzenie, które ma oznaczać, że ktoś jest pechowy lub przynosi innym pecha.

Se(h)ara - Pustynia położona w Dzikich Krajach.

Shafer (lub Król Shafer)

Silla - Najbiedniejsza i najbardziej rozległa dzielnica Thornilu, zamieszkała w większości przez Naród Sokoła. Jej krajobraz charakteryzują blokowiska i szeregi starych kamienic. W ostatnich latach znacznie rozbudowano północną część dzielnicy - wybudowano wyższe bloki niż te które dotychczas można było tam zobaczyć, park oraz kilka atrakcji, takich jak bary, kawiarnie, czy skatepark.

Skażenie

Służby Porządkowe 

Sokole Oko -  Jest to dar, który umożliwia doskonałe rozwinięcie zmysłu wzroku wojownika, a także jego celności, zapamiętywania i orientacji w przestrzeni. Sokole Oko objawia się w postaci fizycznej, jako jasne pierścienie świetlne, umieszczone na oku wojownika. Dany pierścień odpowiada danemu aparatowi. Wojownik posiada 7 pierścieni - wzrok horyzontalny, wzrok kosmiczny, mikro wzrok, wzrok głębinowy, widzenie promieni uv, podczerwień, oraz Oczy Ducha, czyli widzenie rzeczywistości spirytualnej (tak, jak dar Ducha i Prochu). Wojownik z darem Sokole Oko może udostępnić jedną ze swoich umiejętności innemu wojownikowi (np. aby polepszyć jego celność).
Wojownicy o tym darze zwykle używają broni o dalekim zasięgu - łuki, kusze, broń palna i blastery.
Ten dar nie jest zbrojny, dlatego wojownik potrzebuje dodatkowej broni, przy użyciu której będzie mógł walczyć i bronić się.
 
Sprawiedliwy - jedno z wielu imion odnoszące się do Króla Shafera lub ogólnie o Rodzinie Królewskiej jako całości.

Strażnik

Ściągnięcie - nie do końca wyjaśnione zjawisko uprowadzenia istoty skażonej Rybią Łuską przez potwory morskie do jakiegokolwiek miejsca przez nie wybranego.

Thornil - Miasto, stolica pństwa Halldar.

Tigerfang

Valkirian - Galaktyka spiralna z poprzeczką, w której znajduje się między innymi Układ Planetarny Valkirian. Ma średnicę około 10 000 lat świetlnych i grubość około 800 lat świetlnych.

Valkirian (gwiazda) - Gwiazda centralna układu planetarnego galaktyki Valkirian, wokół której krąży Hallitar i inne planety tego układu, planety karłowate oraz ciała niebieskie w tym układzie. 

Xin-Song Megacorp -  Mega Korporacja, założona w roku 1347 IIIe. na mocy połączenia dwóch mniejszych korporacji; Tigerfang, prowadzonej przez Shao-Qinga Xin oraz SONG TECH, poprzez małżeństwo prezesa Tigerfang z córką prezesa SONG TECH, Chunhwą Song. 

Dalliang - Młodzieżowa pijalnia tematyczna w północnej części Silli, w Thornilu.

Zbroja - Jest to najbardziej nietypowy rodzaj mocy ze wszystkich, jakie dotąd powstały, ponieważ dar ten jako jedyny posługuje się metalem, nie tyle istniejącym już, ale wojownik sam go produkuje, a mówiąc ściślej - powiela objętość i masę swojego medalionu (którym jest moneta stworzona z danego metalu szlachetnego). Medalion nie jest jednak niezbędny do aktywowania zbroi - wojownik potrafi stworzyć odpowiedni dla odmiany jego daru metal z pierwiastków znajdujących się wokół niego, a następnie znów powielić jego objętość i masę - głównie tworząc zbroję wokół swojego, lub ciała innej osoby, tarczę i bronie użyteczne w walce. Ich rozmiar, masa i wygląd zależą od wyobraźni i umiejętności wojownika.
Aktywowanie zbroi zwiększa również siłę fizyczną wojownika.
Dar zbrojny.
     Znane odmiany: żelazna, złota, srebrna, miedziana

Zayon X - Oddział Dziesiąty Wojska Królestwa Sprawiedliwego. Stacjonujący w Thornilu. W jego skład wchodzą cztery mniejsze filie - Novy, Over, Tom i Prime. Głównym dowódcą jest Lucca Prime, trzema poddowódcami i liderami filii są Daniel Sinnov, Taya Overdou oraz Nikolai Thomsen. Aktualnie największy oddział Medalionów na terenie całego kontynentu (Nordhalu).